Perak vs Kelantan (TMLS 2010 - Aksi Pengadil)

[postlink]http://pakcumy.blogspot.com/2010/01/perak-vs-kelantan-aksi-pengadil.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=KnS0xyGHuPIendofvid
[starttext]
Tindakan serta keputusan yang dibuat oleh Pengadil: Shokri b Nor semasa mengadili perlawanan TM Liga Super 2010 yang melibatkan Perak dan Kelantan di Stadium Perak, Ipoh pada 26hb. Januari 2010 yang berkesudahan tanpa jaringan.


[endtext]

9 comments:

Anonymous said...

pengadil bute kayu

jj said...

klo rupe ni lwn johofc pengadil gk mmg ak nk bg penampo skali...

Anonymous said...

insiden pertama keputusan pengadil adalah tepat. kad kuning dan free kick. insiden kedua pengadil sememangnya dalam posisi blind side dan tidak dapat melihat dengan jelas kesalahan tersebut.hanya bantuan asistant referee sahaja yang dapat membantu. Pengadil tak akan buat keputusan dengan tanpa melihat insiden berlaku. jadi tak ada masalah dalam clip ini. Kalau tak tahu undang2 bolasepak tak payah komen..........kebanyakkan penonton dan penyokong sekarang tak dak ilmu dalam undang2 bolasepak.... kalau pasukan menang pujian melangit...kalau kalah berkandar maki hamun...dok tak dok referee pulak disalahkan...kenapa tak disalahkan pemain yang gagal menjaringkan gol....yang anda tahu gol dan menang itu saja....belajar larrr sikit bebbbb.........

Anonymous said...

Sukri Nor ni buat aku tak kenal, dari dulu lagi memang anti dengan Perak, bila2 pun kalau dia jadi referee memang macam gampang, tak payahlah hang nak bela dia bahlol. Ko ingat orang Perak baru sekarang ke tengok mamat ni jadi referee untuk game Perak? Kami pun tak buta wehhhhhh

Anonymous said...

salam.....

Tindakan pengadil sememangnya teruk mengalahkan binatang yang ingin membuat keputusan......Ini semua salah F.A.M keran berjaya menyedikan pengadil yang teramat lemah

kuko nyor said...

jangan gaduh2..yang lepas,biarkan berlalu..kite leh buat lebih baik lagi yob..sabo..kejayaan pasti akan bersama kite..

Anonymous said...

Kenapa pengadil sering kali dipersalahkan, malah untuk pengetahuan semua seorang hakim jika hendak membuat keputusan atau menjatuhkan hukuman beliau terpaksa menunggu beberapa hari, bulan dan kadang-kadang bertahun. Tetapi seorang pengadil perlu membuat keputusan "on the spot" dan kadang-kadang seorang pengadil berada di posisi blind spot untuk membuat keputusan.

Sekiranya pengkritik-pengkritik pengadil terlalu arif akan undang-undang bolasepak dan terlalu arif di dalam bidang pengadilan, saya menyeru kepada anda untuk berdaftar menjadi seorang pengadil di Perak FA dan seterusnya ajarlah pengadil yang anda katakan "KAYU", "BAHALOL", "GAMPANG", "BINATANG"dan bermacam-macam lagi.

Kalau anda semua pengkritik pengadil tidak berani berdaftar untuk menjadi seorang pengadil maka jangan dihina atau dipandang rendah seorang pengadil kerana pengadil juga adalah seorang manusia dan semua manusia tidak terlepas daripada membuat kesilapan.

Ini adalah cabaran daripada saya yang cintakan bolasepak yang menyokong daripada semua segi atau aspek di dalam sukan ini.

AYUH...!!!! SAHUTLAH CABARAN saya...

LAN IPOH

Anonymous said...

Lan Ipoh..

Referee kejenye memang referee.. Mcm saya keje saya mengajar di politeknik.. Orang nak kutuk saya mengajar, kutuk lah.. Tapi referee periuk nasinye jadi referee.. Jadi kene kutuk tu kene la terime utk penambahbaikan.. Abg Lan Ipoh kite ni "pandai" sgt suh org daftar jadi referee buat apa.. Cakap bior logik la Lan..

Anonymous said...

wlaupn sy bkn referee tp sy ada kwn referee.dorg jdi referee ni kerana minat bkn kerjya mereka hnya referee.di kalangan dorg ni dgr cerita ada CIKGU,TENTERA,POLIS,PGWI BANK,ENGNR DAN PEGUAM.!!wow trkjut sy..tp ni bttl2 trjadi.sume brkrjaya.sy prnh tnya kwn sy tu.'knpa jd referee sdngkan ada krjaya dan snggup di maki hamun.kwn sy ni jwb.."SAYA JD REFEREE KRNA SAYANGKN BOLASEPAK NEGARA..KALAU KAMI TAK JD REFEREE SIAPA LG NAK JD REFEREE.?SIAPA LG NK TLG UTK NAIKKN MERTABAT BOLA KITA..?BIAR TUHAN YG BALAS NIAT IKHLAS KAMI..emm bla kwn sy ni jwb mcm tu,sy hnya trdiam je..so kwn2 renungkn la pngorbanan mereka..

Post a Comment

Post your comments here:

SKUAD LIGA SUPER PERAK 2011

Klip Video Bola Sepak Perak 2007/2008

Koleksi videoklip Pasukan Liga Super Perak Darul Ridzuan didalam saingan TM - Liga Super 2007/2008 dan AFC Cup 2008.

PEMAIN PASUKAN LIGA SUPER & PIALA PRESIDEN PERAK 2010

CORETAN LAMA DARI YOB4EVER.COM

KLIP-KLIP VIDEO SELAIN DARI BOLASEPAK

Disclaimer

Blog ini diwujudkan atas 'kapasiti sendiri', beroperasi secara bebas serta tidak terikat dengan mana-mana pertubuhan, persatuan atau mana-mana individu. Semua klip-klip video yang berlabel 'Pakcu Video' dan 'Shot and Edit by: Muzain Minudin Yahaya (CJ.MY @ http://www.malaysiakini.tv/)' adalah hasil rakaman serta suntingan peribadi (kecuali dinyatakan sebaliknya). Semua video2 tersebut adalah hak milik persendirian oleh itu 'sebarang penerbitan semula untuk tujuan bisnes' dalam apa jua format adalah tidak dibenarkan sama sekali tanpa kebenaran bertulis dari 'Pakcu MY'. Kemusykilan, pertanyaan dan komen sila sampaikan dengan mengisi borang maklum balas dibawah. Terimakasih.

PAY LESS WATCH MORE

Kenapa anda harus berbelanja lebih jika anda berhak untuk berbelanja kurang? demi untuk menonton semua siaran di TV anda? Berubahlah kepada teknologi masa kini.. Untuk tujuan menonton.. Anda boleh berjimat hampir 4 X ganda perbelanjaan anda setiap bulan. penjimatan tersebut boleh anda gunakan untuk keluarga anda tersayang.. Disetiap hujung bulan anda tidak lagi dibebani dengan bill bulanan yang tinggi.. Dengan menggunakan alat ini anda hanya perlu berbelanja lebih kurang RM16.70 per bulan (RM100 utk 6 bulan) anda bebas menonton apa saja siaran tempatan di TV rumah anda. Untuk keterangan lanjut sila add friend di facebook Pakcu My.